אטומין - Clothiapine - תופעות לוואי

אטומין הוא סם פסיכיאטרי אנטי פסיכוטי. פסיכוזה הינה מצב של ניתוק מהמציאות אשר מתאפיין במחשבות לא נכונות, הזיות, דיבור לא ענייני, והתנהגות בלתי מאורגת. 
אטומין אינו מרפא את המצב הבסיסי שגורם פסיכוזות, אלא אמור לשמור על הסימפטומים תחת שליטה. כדי שהאטומין יהיה אפקטיבי יש ליטול את הסם בקביעות גם אם בתחילה אין אפקטיביות.


 לצפייה, הורדה עלון לצרכן של אטומין

  כיצד פועל האטומין

אטומין משפיע על מוליך כימי במוח הנקרא דופמין. הדופמין נתפס כממלא תפקיד חשוב, בין יתר, ויסות מצב רוח והתנהגות. תנאים כגון סכיזופרניה ופסיכוזה משויכים לפעילות של הדופאמין במוח. האטומין מפחית את ההשפעה של כימיקל זה במוח, ובכך מקל על תסמינים.

תסמיני גמילה

אין להפסיק ליטול סם האטומין בפתאומיות משום שהדבר עלול לגרום לתופעות נסיגה חמורות לא פחות מהפסיכוזה ההתחלתית. הפסקת נטילת אטומין תבוצע בפיקוח רופא.

אטומין פוגע בעירנות

השימוש באטומין עלול לפגום בעירנות ועל כן מחייב זהירות בנהיגה ברכב, בהפעלת מכונות ובכל פעילות המחייבת עירנות.

הגבלות לשימוש באטומין

הריון: להימנע. לא ידוע כמה אטומין משפיע על עוברים. יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני השימוש בתרופה זו, או אם את מתכננת להיות בהריון.
הנקה: להימנע. אטומין עובר דרך חלב אם ועלולה להשפיע על התינוק לרעה. יש להתייעץ עם הרופא שלך לפני השימוש.
תינוקות וילדים: תרופה זו אינה מיועדת לשימוש בילדים.
קשישים: הזהירות מומלצת בקשישים משום שתופעות לוואי שכיחות יותר בקרב.
נהיגה ועבודה מסוכנת: יש להימנע מאטומין עקב סכנת הרדמות או סחרחורת.
אלכוהול: להימנע משימוש בו זמנית אלכוהול עם אטומין.

תופעות לוואי:
בנוסף לפעילות הרצויה של התרופה, בזמן השימוש בה עלולות להופיע תופעות לוואי. בכל מקרה של תופעות לוואי יש לדווח לרופא המטפל. תופעת לוואי השכיחה ביותר היא נמנום. תופעות לוואי לא שכיחות: עצבנות, בלבול, חוסר מנוחה, נמנום, טשטוש ראיה, התעלפויות, יובש בפה, עצירות.

תופעות לוואי המחייבות התייחסות מיוחדת:
תופעות לוואי לא שכיחות: גפיים נוקשות, רעד בידיים, יציבה לא תקינה ושליטה מועטה בתנועות, רעד; נוקשות, תנועות בלתי נשלטות של הפה; הלשון והגפיים – פנה/י לרופא מיד. תופעות לוואי נדירות מאוד: נוקשות שרירים; חום גבוה; הפרעות בהכרה – פנה/י לרופא מיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה