נומבון (NITRAZEPAM) - תופעות לוואי

נומבון - ניטראזפאם הוא סם פסיכיאטרי נוגד חרדה המשמש ככדור שינה משתייך למשפחת הבנזודיאזפינים. הוא משמש לטיפול קצר מועד בנדודי שינה. עקב פעילותו הממושכת, הוא יעיל למניעת יקיצה מוקדמת בבוקר. עם זאת, תחושת הערפול/ישנוניות ביום המחרת שכיחה.

נומבון (NITRAZEPAM) - תופעות לוואי
נומבון (NITRAZEPAM) - תופעות לוואי

נומבון - ראה עלון לצרכן של משרד הבריאות

הקדמה
  • מעקב רפואי - יש חשיבות רבה במעקב רפואי צמוד עם נטילת נומבון. לפיכך, כאשר הינך נוטל/ת סם זה יש להקפיד לפנות לרופא לאחר 7-10 ימי טיפול, כיוון שהטיפול נועד לתקופת זמן קצרה בלבד.
  • התמכרות - שימוש ממושך בנומבון זו עלול לגרום לכך שהשפעת הסם תפחת. שימוש זה עלול גם לגרום לתופעה קשה של תלות (התמכרות), בה יקשה על החולה להפסיק נטילת הסם. לעיתים, שימוש ממושך בתרופה זו עלול לגרום לשינויים בדפוסי ההתנהגות ולמחשבות טורדניות.
  • תסמיני גמילה - הפסקה בלתי מבוקרת של הטיפול עלולה להיות מלווה בתופעות גמילה כגון: מתח, עצבנות, בלבול, רטט, חזרה לנדודי שינה, כאבי בטן, בחילה, הקאות, זיעה, עוויתות.
  • קשישים - יש להיזהר ולהישען בעת קימה ממצב של שכיבה או ישיבה, כיוון שהתרופה פוגמת בערנות ולעיתים בתיאום תנועות הגוף, ועל כן יש חשש לנפילה.

מתי אין להשתמש בנומבון?

אל תשתמשי בסם כאשר הינך בהריון או מניקה.
אין להשתמש בסם זו אם ידועה רגישות לאחד ממרכיביו או לבנזודיאזפינים אחרים.
אין להתשמש בנומבון בחולים הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות, ממחלת ריאות חמורה או קשיי נשימה,
ממיאסטניה גרביס ומבעיות חמורות בכבד.
אין להשתמש בסם מבלי להיוועץ ברופא לפני התחלת הטיפול אם הינך סובל/ת או סבלת בעבר מליקוי בתפקוד: מערכת הנשימה (כגון אסטמה), עיניים (גלאוקומה), הכבד, הכליה/מערכת השתן, מחולשת שרירים חמורה, מבעיות פסיכיאטריות, מדכאון, או אם סבלת בעבר מתלות בתרופות, בסמים, או באלכוהול

תופעות לוואי
בנוסף לפעילות הרצויה של התרופה, בזמן השימוש בה עלולות להופיע השפעות לוואי כגון: טשטוש, סחרחורת, כאבי ראש, נמנום ביום, ראיה כפולה.
תופעות אלו פוחתות בדרך כלל לאחר תקופת ההסתגלות לתכשיר. אם התופעות האלו מטרידות, יש להיוועץ ברופא.

תופעות המחייבות התייחסות מיוחדת
מחשבות טורדניות בלתי רגילות או שינויים בדפוסי ההתנהגות הרגילים (נדיר): הפסק/י הטיפול ופנה/י לרופא מיד!.
בלבול, אי שקט, עצבנות, תוקפנות, הזיות, סיוטים, דכאון, שינויים פתאומיים במצב הרוח כגון כעס פתאומי או התרגשות גדולה, תופעות של דלקות תכופות כגון חום, כאבי גרון או פצעים בפה, דימומים או חבלות תכופות יותר מהרגיל, הצהבת העור או העיניים, שתן כהה – פנה/י לרופא מיד!
עלפון, דפיקות לב מהירות, פריחה, גירוד, התנפחות הפנים, השפתיים או הלשון אשר עלולים לגרום לקשיים בבליעה או נשימה, צפצופים או קוצר נשימה: פנה/י לרופא מיד!

תופעות נדירות המחייבות פניה לרופא אם נמשכות
ליקוי בתאום תנועות הגוף, בעיות במערכת העיכול, עייפות, חולשה מוגברת, שינוי בתפקוד מיני או רעד.

בכל מקרה שבו הינך מרגיש/ה תופעות לוואי שלא צויינו בעלון זה, או אם חל שינוי בהרגשתך הכללית, עליך להתייעץ עם הרופא מיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה