נפרוקסן, נקסין, נרוסין, פוינט, וימובו - (Naproxen) - תופעות לוואי

נפרוקסן היא תרופה משככת כאבים המשמש להפחית את הכאב ודלקת נגרמת על ידי תנאים שונים, כגון פציעה, דלקת פרקים, וכאבי מחזור. הסם עובד על ידי עיכוב הפעולה של הורמונים מסוימים שגורמים לדלקת וכאב בגוף. נפרוקסן נמכר בארץ במרשם ומגיע בטבליה, או בצורת נוזל. תופעות לוואי נפוצות כוללות בחילות, צרבת, ועצירות. משככי כאבים גנריים נוספים שהחומר הפעיל בהם הוא נפרוקסן כוללים: נקסין, נרוסין, פוינט, וימובו ועוד.
פוינט - משכך כאבים חומר פעיל נפרוקסן
פוינט - משכך כאבים חומר פעיל נפרוקסן

לצפיה בעלון לצרכן של נפרוקסן הקלק כאן

מקור  MedTv

מהו נפרוקסן?

נפרוקסן (שמות מותג כוללים Aleve®, Naprosyn®, EC-Naprosyn®, Anaprox®, Anaprox® , וNaprelan®) הוא מקבוצת תרופות הנקראות תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs). נפרוקסן  משמש להפחית כאב, דלקת, ונוקשות הנגרמים עקב מצבים שונים כגון פציעה, דלקת פרקים, וכאבי מחזור, כמו גם סוגי כאבים אחרים של עצם, שריר, או כאב בגיד.

למה משמש נפרוקסן

שימושי נפרוקסן כוללים:

הקלה על כאב, כמו לכאב כתוצאה מטיפול רפואי, ממאמץ שרירים, או בגלל דלקת בגיד (tendonitis) נפרוקסן משמש גם לטיפול בכאב כללי, כגון כאבי גב תחתון, כאבי צוואר, או כאבי ברכיים.

תסמיני דלקת פרקים, כוללים כאב, נוקשות, ונפיחות. נפרוקסן יכול לשמש לטיפול בסוגים שונים של דלקת פרקים, דלקת מפרקים ניוונית כוללת דלקת מפרקים שגרונית, דלקת מפרקים של נוער (הידוע גם בדלקת מפרקים שגרונית לנוער), אנקילוזינג ספונדיליטיס, וציניות. עם זאת, נפרוקסן אינו מרפא סוגים אלה של דלקת פרקים אלא אמור להקל על הכאב בלבד.

טיפול בכאבים בתקופת המחזור.

נפרוקסן גם עשוי להיות משולב עם תרופות אחרות, ומוצרי שפעת הצטננות, כדי לעזור להקל על סימפטומים של הצטננות, כגון חום וכאבים.

נפרוקסן - תופעות לוואי

מספר תופעות לוואי שונות עלולות להופיע עם השימוש בנפרוקסן. תופעות לוואי נפוצות ביותר שדווחו בניסויים קליניים כללו כאבי בטן, עצירות, ונמנום. אנשים המשתמשים בנפרוקסן הנם בסיכון גבוה יותר להתקפי לב או שבץ. תסמינים שעשויים להצביע על תופעות לוואי חמורות של נפרוקסן כוללים כאבים בחזה, קוצר נשימה, ודיבור עילג.

 תופעות לוואי חמורות של נפרוקסן 

נפרוקסן עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות. מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מזהיר כי אנשים המשתמשים בתרופות סטרואידיות נוגדות דלקת (NSAIDs) שאינן אספירין, כולל נפרוקסן, עלולים להיות בסיכון גבוה יותר להתקפי לב או שבץ מאשר אלו שלא לוקחים NSAIDs. סיכון זה עשוי להיות גבוה יותר באנשים שנוטלים NSAIDs במשך זמן רב. אירועים אלה יכולים להופיע ללא אזהרה ועלולים להוביל לאובדן החיים. יש לפנות לעזרה רפואית בהקדם האפשרי אם נתקלים באחת מהתופעות הבאות:

כאב בחזה
קוצר נשימה
חולשה בצד אחד של הגוף שלך
דיבור עילג.

תופעות לוואי חמורות אחרות כוללות אך אינן מוגבלות ל:
תגובות אלרגיות, כגון:
נפיחות של הפנים או גוף
שלפוחיות
פריחה בלתי מוסברת בעור
צפצופים
קשיי נשימה

בעיות בקיבה או מעי, כגון:
דימום
כיבים
חור (המכונה ניקוב)

נזק כבד, אשר עלול לגרום ל:
בחילה
עייפות
הצהבה של העור או לובן העיניים (צהבת)
עייפות מוגזמת

בעיות בכליות, כולל אי ​​ספיקת כליות
אגירת נוזלים או עלייה לא מוסברת במשקל
אי ספיקת לב
תחושה שהגלולה תקועה בגרון.

בגלל נפרוקסן עלול להגביר את הסיכון לדימום משמעותי או מסכנת חיים שלך, יש ליצור קשר עם הרופא המטפל באופן מיידי אם מבחינים בכל דימום חריג או שיש לי באחת מהתופעות הבאות:

אף מדמם
צואה שחורה, זפת
דם בשתן או הצואה
דם הקאות
כתמים אדומים או סגולים על העור.

נפרוקסן - תופעות לוואי נפוצות

נפרוקסן, נחקר בהרחבה במחקרים קליניים, עם אלפי אנשים ברחבי העולם שהוערכו. במחקרים אלה, תופעות לוואי תועדו והושוו לקבוצה דומה של אנשים שלא נטלו נפרוקסן. בדרך זו, נמצאו תופעות לוואי, תדירות הופעתן, ואיך הן בהשוואה לקבוצה שלא נטלה את הסם.

בהתבסס על מחקרים אלה, תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של נפרוקסן, שהופיעו בלמעלה מ -3 אחוזים מאנשים, כולל:

צרבת
כאב בטן
בחילה
עצירות
כאב ראש
סחרחורת
נמנום
גירוד
פריחה בלתי מוסברת
צלצולים באוזניים
קוצר נשימה
אגירת נוזלים.

נפרוקסן - תופעות לוואי נדירות
 
במהלך לימודים קליניים, כמה תופעות לוואי התרחשו לעתים רחוקות באנשים הנוטלים נפרוקסן. תופעות לוואי אלה התרחשו בפחות מ -3 אחוזים מאנשים. בגלל תופעות לוואי אלה הן כל כך נדירות, קשה לדעת אם הם באמת נגרמו על ידי נפרוקסן או משהו אחר. תופעות לוואי אלה כוללות, אך לא מוגבלות ל:

שלשול
קלקול קיבה (הפרעות בעיכול)
תחושת ספינינג (ורטיגו)
סחרחורת
בעיות ראייה או שמיעה
דפיקות לב
עלייה באנזימי כבד
כיב ( הכיב פפטי) בקיבה או במעיים
לחץ דם גבוה (יתר לחץ דם)
צהבת
דיכאון
נדודי שינה
נשירת שיער (התקרחות)
בעיות פוריות.

אזהרות מעלון לצרכן של נפרוקסן

מתי אין להשתמש בנפרוקסן?
אל תשתמשי בנפרוקסן כאשר הינך מתכננת הריון, בהריון או מיניקה.
אין להשתמש בנפרוקסן אם ידועה רגישות לאחד ממרכיבי התרופה, לאספירין, לסליצילטים או לתכשירים אחרים ממשפחת נוגדי דלקות שאינם סטרואידים.
אין להשתמש בנפרוקסן אם הייתה לך בעבר תגובה אלרגית בנטילת משכך כאבים כלשהו.
אין להשתמש אם עברת זה עתה, או הינך עומד/ת לעבור ניתוח לב.
אין ליטול בו זמנית עם תרופות אחרות מקבוצת נוגדי דלקת שאינם סטרואידים.
אין להשתמש אם הינך סובל/ת או סבלת בעבר ממחלת לב איסכמית או מכל מחלת לב אחרת, משבץ מוחי או מיני-שבץ מכל סוג שהוא בלב או במוח.
אם הינך סובל/ת מכיב קיבה, מחלת Crohn’s , דלקת במעי הגס, דימום בקיבה/במעי/בפי הטבעת, שלשול שחור ו/או דמי, הקאה דמית או דמוית גרגירי קפה.

איך ישפיע נפרוקסן על חיי היום יום שלך?
השימוש בנפרוקסן עלול לפגום בעירנות ועל כן מחייב זהירות בנהיגה ברכב, בהפעלת מכונות מסוכנות ובכל פעילות המחייבת עירנות. באשר למתבגרים מעל גיל 12 שנים, יש להזהירם מרכיבה על אופניים או ממשחקים בקרבת הכביש וכדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה