מוסד פסיכיאטרי לב השרון פרדסיה - הוגשה קובלנה נגד שלשה פסיכיאטרים בטענה לאשפוז כפוי בלתי מוצדק

אוקטובר 2016 - הוגשה קובלנה בטענה לאשפוז כפוי בלתי מוצדק
צעיר כבן 30 מאזור השרון הגיש בשבוע שעבר תלונה לרשויות הבריאות כנגד שלושה פסיכיאטרים מהמרכז לבריאות הנפש לב השרון (פרדסיה), ביניהם מנהלת מחלקה. הקובלנה הוגשה בסיוע עמותת "מגן לזכויות אנוש".

על פי התצהיר המצורף לתלונה, מדובר באשפוז שהתרחש לפני כשש שנים. הצעיר, שסבל מפוסט טראומה בעקבות ניתוח שעבר, פנה לחברו לקבלת עזרה, וזה טען שהוא דיבר על רצון להתאבד והוביל אותו אל המרכז. לטענת המתלונן הוא שיתף פעולה לגמרי בבדיקות, חזר ואמר שאין לו מחשבות אובדניות, ושהוא מעוניין אך ורק לשפר את חייו, ולכן לא התקיימה מסוכנות, שתצדיק טיפול פסיכיאטרי בכפייה. שני הפסיכיאטרים שקיבלו אותו שאלו אם הוא רוצה להתאשפז מרצון או בכפייה. כאשר שאל מה ההבדל, נאמר לו שאם יתאשפז מרצונו, מנהלת המחלקה תשחרר אותו כאשר יבקש זאת.

הוא חתם על הסכמה להתאשפז מרצונו, אולם בהמשך היום, כאשר ביקש ממנהלת המחלקה להשתחרר, היא סירבה בתוקף לשחרר אותו מבלי לתת לו שום הסבר. באותו היום הוציאה נגדו צו אשפוז כפוי, וזה הוארך בשבוע נוסף ובהמשך עוד בחודש שלם.

יהודה קורן, דובר עמותת "מגן לזכויות אנוש", מסביר שמאושפז בכפייה חייב לקבל הסבר מפורט על זכויותיו וחובותיו לפני שהוא נכנס למחלקה. במקרה זה, ההסבר שניתן למתלונן על זכויותיו היה חלקי מאד ומסולף.

בנוסף מסביר יהודה, שהודגם לא פעם, שדווקא בפסיכיאטריה, עם מאות האבחנות והתסמינים שבמדריך האבחוני הפסיכיאטרי, כאשר אדם נמצא תחת הסתכלות, יש סיכוי גבוה מאד שיימצאו אצלו תסמינים שיצדיקו בקשות להארכת האשפוז, אולם דווקא בטיפול כפוי יש להגביל את המנדט המאפשר את הארכת הצו הזה למקרים קיצוניים ביותר ולתת קדימות לשירותים בקהילה. יהודה קורן מסביר שבמיוחד כאשר מדובר באשפוז ראשון, על מערכת הבריאות לנקוט בכל אמצעי כדי למנוע מצבים שבהם אזרח ימצא עצמו כלוא חודש וחצי מבלי לדעת את זכויותיו ומעמדו. על המערכת לשים דגש על אמצעים שימנעו את הסיכונים המידיים ועל תמיכה נפשית לעומת הדגש הקיים על טיפול פסיכיאטרי כאשר המטופל מסרב לו.

נודה לכם על פרסום המידע לציבור כדי להביא ליותר הבנה של הנושא ולהסכמה שיש לפעול בנחישות כדי למנוע הישנות של התעללויות יומיומיות בתחום בריאות הנפש.

יהודה קורן
דובר עמותת מגן לזכויות אנוש
0523350928
Yodak8@gmail.com

הוסטל לב השרון פרדסיה - חשיפה: כך מתעללים בניצולי השואה פגועי הנפש




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה