תלונה נגד פסיכיאטר - אשפוז בכפייה כלאחר יד

נובמבר 2016 - ניסיון לאשפוז שרירותי בכפיה של חסוי שאהב לצאת לטייל לאורך הים

אמו של חסוי בהוסטל הגישה למשרד הבריאות תלונה על דר' לפסיכיאטריה שניסתה לאשפז את בנה בכפיה לאחר שתי בדיקות קצרות כשלא נתמלאו כל 4 התנאים לאשפוז בכפיה

אמו של חסוי המאושפז בהוסטל באיזור הדרום הגישה תלונה כנגד פסיכיאטרית שאשפזה את בנה בכפייה,  לאחר שתי בדיקות קצרות, ללא הכרות מוקדמת.
פסיכיאטר אחר שמכיר את החסוי זמן רב, טען שאין כלל סיבה לאשפוז כפוי ולא נתמלאו כל הכללים לאשפוז כפוי.
הסיבה שבגינה הוזעקה הפסיכיאטרית להוסטל, היא שהחסוי ו' התחמק מלקיחת תרופות בבקרים, לא הסכים להתקלח, עזב את ההוסטל בלי רשות וחזר לאחר זמן לא רב, אחרי שטייל באיזור הטיילת. יש לציין, שהדיירים בהוסטל, אינם מחוייבים לבקש רשות אלא רק ליידע.

הפסיכיאטרית התבקשה לבחון את התנהגות החסוי, ולמשפחה לא ניתנה התראה מספקת, כדי שיוכלו להשתתף אף הם בועדה.
לחסוי ו' רופא קבוע, שמכיר אותו, אך מנהלת ההוסטל העדיפה שלא להזמין הסעה וליווי, אלא להזעיק פסיכיאטרית לבדיקה.

לד"ר ד' א' הייתה היכרות קצרה עם החוסה שאחת מהן שערכה 15 דקות בלבד, כשבוע לאחר מכן שוב בדקה את ו' החוסה ואז פנתה אל הפסיכיאטר המחוזי בבקשה להוצאת צו אשפוז כפוי בטענה כי הוא מסוכן לעצמו ולסביבה.
כפי שציינו – בעיות ההתנהגות כללו טיול ליד הים, סירוב להתקלח ואי נטילת תרופות.

אלו הן ההפרות שבוצעו על ידי דר' א' ד'.

5. מטופל זכאי לקבל טיפול רפואי נאות, הן מבחינת הרמה המקצועית והאיכות הרפואית, והן מבחינת יחסי האנוש.

במקום לשנות את הגישה הטיפולית, שתתאים יותר למצבו ויכולותיו של החוסה, החליטה, ד"ר ד' להוציא אותו מההוסטל לאשפוז כפוי במחלקה סגורה, מבלי לחשוב על ההשלכות האפשריות של אישפוז כפוי על מצבו הנפשי של החוסה.

קבילה על הפרת סעיף 43 בפקודת הרופאים, תשל"ז 1976, רופא אשר במזיד או ברשלנות נתן, בתוקף מקצועו, הודעה והיא כוזבת, מטעה או בלתי הוגנת יראהו כמי שנהג בדרך שאינה הולמת רופא מורשה.

לתלונה מצורפת חוות דעת מקיפה של הפסיכיאטר ש' ס' אשר טוען חד משמעית, כי החוסה אינו מסוכן לעצמו ולסביבתו וכי אשפוזו הכפוי מיותר.


דובר עמותת מגן יהודה קורן מציין שיש לחקור התנהלות הלא מקצועית של דר' א' ד'

ובנוסף לשנות את חוק הטיפול בחולי נפש, שמעניק לפסיכיאטרים כוח רב ואפשרות לנהוג בצורה גחמנית, מבלי לתת את הדעת לפגיעה במטופלים.
החוק מעניק לחוות הדעת של הפסיכיאטרים משקל יתר במקרה הטוב ומשקל בלעדי ברוב המקרים.
אנו קוראים למחוקקים להשוות את חוק הטיפול בחולי נפש האשפוז בכפיה לחוק המעצרים על סייגיו. לא ייעצר או יאושפז אדם באופן שרירותי מבלי שעניינו יובא בפני שתי רשויות נפרדות.
ממש כפי שהמשטרה צריכה להוכיח שאדם מסוכן לציבור, תוך לקיחה בחשבון של עדויות של עדי ראייה ומומחים שונים, כך פסיכיאטרים יצטרכו להוכיח שאדם מסוכן לעצמו ולסביבה.
והם יצטרכו להוכיח זאת למול חוות דעת של גורמים מקצועיים נוספים ועדויות, שלהן משקל שווה ערך.


למידע נוסף
יש ליצור קשר עם
יהודה קורן דובר
"עמותת מגן לזכויות אנוש"
052-3350928
מייל – yodak8@gmail.com
אתר – www.cchr.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה