תרופות נוגדות דיכאון - תרמית של חברות התרופות והפסיכיאטריה

ד"ר טימותי סקוט מחבר הספר "America Fooled" מדבר על הפסיכיאטריה ותרופות נוגדות דיכאון. חלק שני.
.

.
תרופות נגד דיכאון הנן בעלות תופעות לוואי מסוכנות מאוד לבריאות: פגיעה בכבד עד כשל, פגיעה במערכת העצבים, ועוד. מאידך הדיכאון הוא בעיה רצינית גם כן.
השאלה שנשאלת, האם אנשים יסכנו את הבריאות הגופנית שלהם, על מנת לסייע למצב הרגשי שלהם? התשובה היא כן. אך ישנה בעיה בשאלה הזאת. אנשים הנוטלים תרופות אנטי דיכאוניות מאמינים כי תרופות אלו עוזרות להם. למעשה, מחקר אחר מחקר מוכיחים כי תרופות נגד דיכאון טובות במעט מפלסיבו ("תרופות" דמה, ללא חומר פעיל), ואם נשווה בין תרופות אנטי דיכאוניות עם פלסיבו פעיל (פלסיבו עם תופעות לוואי קלות כמו יובש בפה), הרי שאין הבדל. יוצא אפוא כי התרופות האנטי דיכאונית הנן תועלת אפקט פלסיבו בלבד. ישנם אפוא אפשרויות רבות במקום התרופות האנטי דיכאונית.

תרגילי כושר 30 דקות, 3 פעמים בשבוע, עדיפות על תרופות נוגדות דיכאון
אחת האפשרויות למניעת דיכאון היא תרגילי כושר. מחקר בנושא בדק שלש קבוצות. קבוצה אחת שביצעה תרגילי כושר, 30 דקות, שלש פעמים בשבוע. קבוצה שניה נטלה תרופות אנטי דיכאוניות. הקבוצה השלישית ביצעה תרגילי כושר ונטלה תרופות נגד דיכאון.
החוקרים הניחו כי הקבוצה השלישית תהיה בעלת התוצאות הטובות ביותר. בדיקה שנעשתה כעבור 3 חודשים הראתה שאין הבדלים בין הקבוצות. אולם לאחר 10 חודשים, הקבוצה הראשונה שעשתה תרגילי כושר הראתה רמת דיכאון נמוכה ביותר. זה לא מפתיע משום שלתרופות נוגדות דיכאון יש תופעות לוואי.
.
מחקרים מסולפים של חברות התרופות, על התרופות שהן מייצרות
שאלה נוספת שצריכה להישאל, כיצד נוגדי דיכאון אלו אושרו ע"י ה- FDA (סוכנות אמריקאית לפיקוח על מוצרי מזון ותרופות) , אם השפעתם הם רק מאפקט פלסיבו?
יש להבין כי בעיית דיכאון שונה מבעיות בריאות אחרות. אם לדוגמא אנו בודקים תרופה חדשה נגד סרטן, אנו נבדוק אם התרופה הנבדקת מגדילה או מקטינה את מספר כדוריות הדם הלבנות. זהו מדד כמותי ואובייקטיבי. אם יש תרופה נגד סכרת, בודקים את רמת הסוכר בדם. אם בודקים אנטיביוטיקה, מודדים את השפעתה על כמות החיידקים בדם. אלו הם מדדים אובייקטיביים.
במקרה של תרופות נגד דיכאון, אנו שואלים את המטופל שאלה פשוטה וסובייקטיבית: "איך אתה מרגיש?", שאלה זאת פרוצה למניפולציות, ואכן המחקרים אכן "תוקנו" באופן מניפולטיבי.
חופש המידע מאפשר לקבל מה- FDA את המחקרים על נוגדי הדיכאון. המחקרים מראים שכאשר נבדק לא הגיב באופן המצופה לחברות התרופות, הם סילקו את הנבדק הזה והחליפו אותו באחר. זה לא הוגן, ולא מדעי. אבל זה מה שנעשה בבדיקות. זוהי התוצאה של מתן לחברות התרופות, לחבר לנסות ולאשר מחקרים על תרופות שהן מייצרות.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה