אזהרה משימוש בתרופה נגד דיכאון נורפרמין

המאמר אזהרה מפני שימוש בתרופה נגד דיכאון נורפרמין , יפעת גדות , דצמבר 2009 , news1

נורפרמין - מסוכנת ללב
נורפרמין - מסוכנת ללב
 
התווית שעל הנורפרמין תזהיר מעתה כי התקפי כפיון מקדימים קצב לב חריג ומוות אצל חלק מהחולים
יצרנית התרופות הצרפתית סנופי-אבנטיס הזהירה כי יש לתת את התרופה נוגדת הדיכאון נורפרמין (Norpramin) בזהירות רבה לחולים עם היסטוריה של בעיות לב מסוימות. כך הודיע אמש (יום ד', 2.12.09) מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

התווית שעל הנורפרמין (desipramine hydrochloride tablets USP) תזהיר מעתה כי התקפי כפיון מקדימים קצב לב חריג ומוות אצל חלק מהחולים.

המצבים כוללים היסטוריה משפחתית של מוות פתאומי, קצב לב חריג והפרעה בהובלה לבבית.

במכתב מטעם החברה ל-FDA ולאנשי הרפואה נאמר גם כי מינון יתר של נורפרמין מעלה את הסיכון למוות במידה רבה יותר בהשוואה למינון יתר של תרופות נוגדות דיכאון אחרות ממשפחה זו.


-------- סוף כתבה news1 -------------------

נורפמין - מאתר healthplace

תופעות לוואי של Norpramin עלולות לכלול:

כאבי בטן, התרגשות, חרדה, לשון שחורה, כתמים שחורים, אדום, כחול או על העור, טשטוש ראייה, התפתחות השד אצל גברים, הרחבת השד בקרב נשים, בלבול, עצירות, הזיות, שלשול, בלבול, סחרחורת, נמנום, יובש בפה, זרימת מוגזם או ספונטנית של חלב, עייפות, חום, סומק, הטלת שתן תכופה או קושי או עיכוב במתן שתן, הזיות, כאב ראש, התקף לב, אי סדירות הדופק, צהבת, לחץ דם גבוה או נמוך , רמת הסוכר בדם גבוהה או נמוכה , אין אונות, עליה או ירידה בדחף המיני, דלקות בפה, נדודי שינה, חסימת מעיים, חוסר קואורדינציה, אור headedness (במיוחד כאשר עולה מן בשכיבה), ירידה בתיאבון, נשירת שיער , התרוממות רוח קלה, בחילות, סיוטים, טעם מוזר בפה, שפיכה מכאיבה, דפיקות, סגלגלים כתמים על העור, דופק לב מהיר, חוסר מנוחה, צלצול באוזניים, פרכוסים, רגישות לאור, פריחה וגרד בעור, כאב גרון, כאב בטן , שבץ, מזיע, נפיחות בשל החזקת נוזלים (בעיקר בפנים או הלשון), נפיחות של האשכים, בלוטות נפוחות, עקצוץ, קהות קוצים של הידיים והרגליים, רעידות, הרטבה, בעיות ראייה, הקאות, חולשה, עליה במשקל או הפסד, החמרת פסיכוזה, מצהיב העור הלבן בעיניים

עובדה חשובה ביותר על Norpramin

מסוכן, לפעמים קטלני, תגובות ידועות שקורות כאשר תרופות כגון Norpramin נלקחות עם סוג אחר של נוגדי דיכאון המכונים מעכבי MAO. תרופות בקטגוריה זו כוללות Nardil ו Parnate. אל תיקח Norpramin בתוך שבועיים של נטילת אחת התרופות הללו. ודא שהרופא והרוקח שלך יודעים על כל התרופות שאתה לוקח.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה