ריצ'רד שיפר - פסיכיאטר שעשק מטופליו בדרך לכלא

הפסיכיאטר שעשק את מטופלו - בדרך לכלא , מרינה גולן , 20.1.2016 , mynet

מאסר בפועל וקלון נגזרו על הפסיכיאטר מקיסריה שהורשע בעושק של מטופל מנתניה. סנגורו: "הביע צער, בושה וחרטה"

20 חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך עשרות אלפי שקלים - זה העונש שגזר בית משפט השלום בראשון לציון על ד''ר ריצ'רד שיפר. שיפר, בן 59 מקיסריה, שניהל את המרפאה לבריאות הנפש בנתניה וריכז את הטיפול בנכי צה"ל, הורשע בעושק ובהטרדת עד. השופטת שרית זמיר קבעה בהחלטתה בשבוע שעבר כי יוטל עליו גם קלון.

מכתב האישום המתוקן, שהוגש נגד שיפר כחלק מעיסקת הטיעון, עולה כי בשנת 2000 הוא קיבל לידיו את הטיפול בא' - נכה צה''ל מנתניה, הסובל מהפרעות דחק פוסט טראומטיות ומהפרעות אחרות, והופנה אליו דרך אגף השיקום של משרד הביטחון. במסגרת התוכנית הטיפולית שלו, ביקר א' במרפאתו של ד"ר שיפר בנתניה באופן קבוע, לשם קבלת טיפול ומעקב אחר מצבו הבריאותי - שירות שאמור היה לקבל ללא תשלום.

ריצ'רד שיפר - "לא מעידה חד פעמית, אלא דפוס פעולה" (צילום: חגי אופן)
ריצ'רד שיפר - "לא מעידה חד פעמית, אלא דפוס פעולה" (צילום: חגי אופן)

באוקטובר 2012 נפטרה אמו של א', וחודשיים לאחר מכן, בדצמבר 2012, נפטר נכדו. אירועים אלו השפיעו על א', החמירו את מצבו הנפשי, ובהמשך גרמו לו לפתח תלות בפסיכיאטר שלו, שהיווה עבורו דמות משמעותית. מכתב האישום עולה, כי שיפר ניצל את מצבו של המטופל כדי לקחת ממנו מתנות כספיות, השתמש ברכבו, עבר בו שש תאונות דרכים ואף דאג לכך שהמתלונן ישתתף בתשלום בגין תיקון הרכב, באופן חלקי או מלא. בנוסף, לאחר שנודע לשיפר כי הפרקליטות שוקלת להעמידו לדין, הוא שלח מסרונים טורדניים ל-א'.

בסיכומי ההגנה, התמקד סנגרו של שיפר בנסיבות חייו האישיים של מרשו. לטענתו, מדובר בפסיכיאטר מוערך שעבד בשירות המדינה במשך שנים רבות מבלי שמעולם לא נפל רבב במעשיו. בנוסף נטען, כי לאחר גזר הדין צפוי שיפר לאבד את רישיונו לצמיתות. הסנגור התייחס למצבו הבריאותי הקשה של שיפר, שעבר שני ניתוחים מצילי חיים וכיום מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה בשיעור של 90 אחוז. "הנאשם הביע צער, בושה וחרטה על מעשיו", אמר הסנגור.

"הנאשם מרום מעמדו ותפקידו ניצל עד תום את האמון שרכש לו המתלונן והתלות שפיתח בו, על מנת להפיק טובות הנאה כלכליות משמעותיות", כתבה השופטת זמיר בהחלטתה. "אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא בדפוס פעיל שהפעיל הנאשם מבלי להתעשת, במהלך תקופה ארוכה".

הפסיכיאטר שעשק את מטופלו - בדרך לכלא , מרינה גולן , 20.1.2016 , ynet

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה