צ'מפיקס - התרופה הפופולרית לגמילה מעישון - עלולה לגרום להליכה משינה

התרופה הפופולרית לגמילה מעישון - עלולה לגרום להליכה משינה , ד"ר איתי גל , ynet , 19.01.2017

חברת פייזר מפרסמת אזהרה חמורה חדשה כי התרופה צ'מפיקס (חומר פעיל Varenicline) מתוצרתה עלולה לגרום לתופעת סומנמבוליזם – הליכה מתוך שינה, ואף לנהיגה מתוך שינה. חלק מהמטופלים עלולים גם לגלות סימני אלימות וצרחות תוך כדי האפיזודה. במקרה כזה מורה החברה להפסיק מיד את השימוש בתרופה.

צ'מפיקס נגד עישון. הגמילה עלולה להסתיים באלימות
צ'מפיקס - התרופה הפופולרית לגמילה מעישון - עלולה לגרום להליכה משינה

אזהרה חמורה לתרופה הפופולרית להפסקת עישון צ'מפיקס: חברת פייזר מודיעה כי התרופה עלולה לגרום לסומנמבוליזם, הליכה מתוך שינה. חלק מנוטלי התרופה אף עלולים לגלות סימני אלימות, צרחות, ואף לצאת לרחוב או לנהוג תוך כדי השינה.

לצפיה / הורדת עלון לצרכן צ'מפיקס הקלק כאן

עוד אזהרה על התרופה
ה-FDA: צ'מפיקס לגמילה מעישון קשורה להתקפי לב

את העדכון פרסמה השבוע חברת פייזר, בעקבות דיווחים שהתקבלו בקרב המשתמשים בתרופה לגמילה מעישון צ'מפיקס מתוצרתה. בחלק מהמקרים, נתגלתה הפרעת הסומנמבוליזם – הליכה תוך שינה. התופעה מתרחשת לרוב בזמן שינה עמוקה, בדרך כלל כמה שעות לאחר ההירדמות.

מצב של ערנות חלקיתבזמן זה, ההולך נמצא במצב של ערנות חלקית. הסימפטומים יכולים לנוע מישיבה במיטה ומבט בסביבתה, הליכה בחדר או בבית, ועד לעזיבת הבית, יציאה לכביש סואן, ואפילו נהיגה למרחקים.

בנוסף להליכה תוך כדי שינה עלולים להתרחש סימפטומים נוספים הכוללים שכחה של האירוע או זיכרון מועט ממנו, קושי בהערת האדם הנמצא במצב זה, התנהגות לא הולמת, אכילה, צרחות ואף התנהגות אלימה.

כאמור, האדם אינו מודע בזמן זה להתנהגותו ויש לנסות להעירו. דיווחים על הליכה מתוך שינה התקבלו גם בקרב משתמשים בתרופה זייבן להפסקת העישון.

הרופאים הונחו לפני כל מתן אחת התרופות הגורמות להליכה מתוך שינה, להזהיר את המטופל אודות הסיכון הזה שעלול לפגוע בו באנשים וברכוש בסביבתו.

בכל מקרה של התרחשות התופעה, יש להפסיק מיד את נטילת התרופה. תופעת ההליכה מתוך שינה לרוב חולפת זמן קצר לאחר הפסקת נטילת התרופה. על הרופאים והמטופלים ליידע את משרד הבריאות וחברת התרופות פייזר בכל מקרה של הופעת התופעה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה