ילדים מאושפזים במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך

 
אישפוז פסיכיאטרי - קשירות, נזעי חשמל וסמים פסיכיאטריים
אישפוז פסיכיאטרי - קשירות, נזעי חשמל וסמים פסיכיאטריים
 
במועצה לשלום הילד תקפו בחריפות את משרד הבריאות בטענה שהיעדר תקציב גורם לאישפוז קטינים, במקום להפנותם למסגרות טיפוליות

במועצה לשלום הילד תקפו אתמול (ב') בחריפות את משרד הבריאות, שלטענתם אחראי לכך שילדים רבים בישראל מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטרים שלא לצורך. במכתב לסגן השר יעקב ליצמן טען מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן, כי הילדים נותרו בבית החולים למרות שהרופאים הפסיכיאטרים קבעו כי אין צורך בהמשך שהייתם במסגרות אלה, וכי המשך החזקתם שם עלול לגרום להם נזק קשה ומיותר.

"המצב המשווע והבלתי נסבל הזה נובע באופן אבסורדי מהעדר תקציב", מציין קדמן במכתבו. "הילדים שהיו צריכים וזכאים לעבור למסגרת מיטיבה ומתאימה כמו פנימיה טיפולית – אליה מגיעים לאחר אישפוז – אינם זוכים לעבור אליה בגלל העדר מכסות במשרד הרווחה, המופקד על ההשמה בפנימיות".

לדברי קדמן, בבירור שערך לאחרונה עם אנשי משרד הרווחה התברר כי חסרות כרגע מכסות לכמאה ילדים הזקוקים לפנימיה טיפולית.

נזק בלתי הפיך


"שהותו המיותרת של ילד באישפוז פסיכיאטרי לא רק שמזיקה לילד ופוגעת בו, אלא שהיא עולה בכסף רב ועלותה אף יקרה בהרבה מהעלות של השמה בפנימיה הולמת, כך שלא רק שיש פה עוול אלא גם 'חלם' של חסכון מדומה", מוסיף קדמן.

"לטענת משרד הרווחה כל נסיונותיו לגייס שיתוף פעולה עם משרד הבריאות תוך נשיאה משותפת בעול עלו בתוהו, וראוי היה להניח למלחמות העבר ולפתוח דף חדש תוך הסכמה על חלוקת הנטל התקציבי בדרך שתביא הן לחסכון תקציבי ומניעת בזבוז משאבים, והן בעיקר וחשוב מכל, הפסקת הפגיעה של אשפוז

מיותר ומזיק של ילדים רבים שנגרם להם עוול ונזק כבד, שלעיתים עלול להפוך לנזק בלתי הפיך".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ברצוננו לציין כי אשפוזם של קטינים במוסדות פסיכיאטריים נעשה על פי קריטריונים רפואיים ובהתאם להוראות החוק. לצערנו, לעתים, בשל היעדר מקום מיידי לשחרורו של הקטין, מתעכב שחרורו עד למציאת מסגרת מתאימה. בנוסף, החזרתו לבית הוריו עלולה, לעתים, להוות סיכון לשלומו ולדרדר חזרה את מצבו הנפשי". עוד נמסר כי השמתו של קטין במסגרת של פנימיה הינה באחריותו של משרד הרווחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה