הוגשה תלונה כנגד פסיכיאטרית בגין התנהגות אלימה

אפריל 2017 - הוגשה תלונה כנגד פסיכיאטרית בגין התנהגות אלימה

גבר בן 46 תושב ירושלים, שהשתחרר מאשפוז בבי"ח פסיכיאטרי בירושלים, הגיש תלונה כנגד הפסיכיאטרית שטיפלה בו. ע"פ תלונתו, הטיפול הכפוי שהוא מקבל בזריקות גורם לו לתופעות לוואי חמורות. לטענתו ביקש מהפסיכיאטרית להחליף לו את הטיפול לתרופה אחרת אולם הפסיכיאטרית ביטלה את דבריו, והתעקשה שהתרופה עוזרת לו.

לטענתו בחודש מרץ השנה הגיע למרפאה וביקש לשוחח עימה. נקש על דלתה ובטעות פתח אותה. בתגובה לכך היא צרחה עליו: "אתה נכנס בלי להמתין, עכשיו אני לא מקבלת אותך, לך קיבינימאט!". לטענתו התחיל לבכות ושאל אותה למה היא מתייחסת אליו בצורה הזו, והיא ענתה: "אני לא מתייחסת אליך. צא מהחדר ולך קיבינימאט". לטענתו דפוס ההתנהגות הזו כלפיו חוזר על עצמו בכל פעם שהוא מבקר במרפאה.

בכל פעם שהוא שואל שאלה היא עונה לו בטון מאיים, בכעס ובגסות. "אתה תקבל על הראש! אתה ברדקיסט! לא מסבירה לך ולא מדברת איתך". לטענתו, כאשר ביקש ממנה שתחליף את האח שמזריק לו את הזריקה, כיון שהוא מזריק לו באופן מאד מכאיב, היא תפסה אותו מהשרוול תוך הפעלת כוח, ואמרה לו בזלזול: "אתה בטח רוצה שבחורה תזריק לך את הזריקה", והתעלמה מבקשתו.

התלונה הוגשה בסיוע המתנדבים של עמותת מגן לזכויות אנוש. דובר העמותה, מר יהודה קורן, אומר שאם יתברר שהתלונה נכונה, הרי שמדובר במעשים חמורים כיון שבדיוק כפי שלא ייתכן שאורטופד יכה בזרועו השבורה של המטופל שלו, כך אין לעבור לסדר היום אם פסיכיאטרית, שתפקידה להקל על נפש שבורה, מתעללת בנפשם של מטופליה כבדרך שיגר.


למידע נוסף,
נא לפנות ליהודה קורן 052-3350928

דובר
עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה