הפסיכיאטרים הרסו את חיי

אפריל 2017 - שתי תלונות בנושא נשלחו השבוע למשרד הבריאות

בת 25 פנתה לעמותת מגן לזכויות אנוש וביקשה להגיש תלונות כנגד שני פסיכיאטרים מאזור חיפה שלטענתה הרסו את חייה באמצעות טיפול פוגעני.

כבת 15 נלקחה המתלוננת על ידי עובדת רווחה לפסיכיאטר. במקום להמליץ לה על תמיכה רגשית ההמלצה שלו הייתה כדור נוגד חרדה. וזאת למרות שכבר אז היה ידוע שתרופות ממשפחה זו עלולות לגרום להחמרת התופעות ולאובדנות. הכדור גרם לה לחרדות בלתי נסבלות ולהזיות. ואכן לאחר שנתיים ניסתה הנערה להתאבד. במקום לזהות שהאובדנות, שמעולם לא נצפתה לפני תחילת הטיפול, נגרמה בגלל הכדורים, התייחסה הפסיכיאטרית, שאליה הופנתה הנערה, אל המעשה לכשעצמו, אמרה לה שהיא אדם חולה, שהיא סובלת מסכיזופרניה, אשפזה אותה, נתנה לה מינונים משתנים של תרופות אנטי פסיכוטיות, שגרמו לה להזיות, התעלפויות, דפיקות לב, מחשבות אובדניות, וראיית פסים וצבעים.

היא יצאה כשהיא מזילה ריר, מוזנחת, לא מקולחת, בת 18 אולם "אדם מת" כלשון התלונה. התנאי לשחרורה היה מגורים בהוסטל פסיכיאטרי. בהמשך אושפזה מאז עוד ארבע פעמים כאשר בכל פעם מצבה מדורדר יותר.

כאמור מתנדבי העמותה תיעדו עבורה את התלונה ושיגרו אותה לאגף התלונות במשרד הבריאות.

יהודה קורן, דובר העמותה, אומר כי מזה שנים שהעמותה מתריעה מפני קלות ידם של הפסיכיאטרים בשימוש בתרופות פסיכיאטריות ממכרות לילדים ובמיוחד כאשר מדובר על ילדים שעברו להשגחה על ידי שירותי הרווחה. הנושא של תמיכה רגשית נמחק על ידי הפסיכיאטריה וכך אלפי ילדים בשנה הופכים שבויים של הפסיכיאטרים והסמים שלהם עוד בטרם הגיעו לבגרות.

לפרטים נוספים
יש לפנות ליהודה קורן
052-3350928
אתר עמותת מגן לזכויות אנוש
www.cchr.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה