עמותת מגן לזכויות אנוש מסכמת תערוכה חמישית בבית אסיה

ב- 27.9.2017 נסגרה תערוכת "בריאות הנפש = זכויות אדם?", אשר הוצגה בישראל מטעם עמותת מגן לזכויות אנוש זו הפעם החמישית. התערוכה, החושפת הפרות זכויות אדם והונאה בתחום הפסיכיאטריה בארץ ובעולם, התארחה בבית אסיה בתל-אביב כשבועיים מתוך מטרה לחשוף את הנושא לכמה שיותר אנשים מתחום המשפט.

טקס הפתיחה, שהתקיים ביום שישי ה-15 לחודש, התמקד בתחום המשפטי גם כן. הדובר הראשון, עו"ד רז משגב, המתמחה בתיקי ערעור נגד הוצאת ילדים מבתיהם על-ידי משרד הרווחה, סיפר על היכרותו עם פעילות העמותה והתרשמותו ממנה, והביע את שמחתו על כך שהיא ממשיכה בחשיפה של התעללות והונאה פסיכיאטרית.

"אורחת העמותה עו"ד איריס שמואלי עמדה על החידוש שיש בתערוכה בהצגת עוולות הפסיכיאטריה בהקשר של הפגיעה בזכויות אדם. עו"ד שמואלי אמרה כי מדובר בפגיעה בכבוד אנוש, כלפי אנשים שקולם אינו נשמע. עו"ד שמואלי התעכבה במיוחד על המתרחש בין כתלי מוסדות החינוך, החל מן הגיל הרך, וקראה לבחון את ההתנהלות המוסדית ביחס לחלוקה קלה של סמים, המיועדים ליצירת משמעת תלמידים בבתי הספר. עו"ד שמואלי קראה לציבור ההורים ולחברה ליטול אחריות כלפי ילדינו, ולגלות זהירות ביחס לתופעה זו".

עו"ד כרמית גבאי נתנה הרצאה על האיסור על מתן טיפולים פסיכיאטריים שמוגדרים כעינויים על-פי דו"ח האו"ם מ-2013, וכיצד ראוי ליישמו בישראל. ההרצאה התמקדה בחוקי יסוד מדינת ישראל העומדים בניגוד נחרץ לאשפוז בכפיה ושלילת זכויות יסוד, קשירות והתעללות בבתי חולים פסיכיאטרים, ההפוכים לגמרי לכל ריפוי או חמלה אנושית.

יותר מ-50 סרטי תעודה חולקו לאורחים, ביניהם הסרטים "רווח קטלני" ו"שיווק הטירוף" שזכו בפרסים בינלאומיים רבים, בנוסף למאות עלוני מיידע ואוגדני מחקרים, והרוב המכריע של הסקרים שנכתבו הביעו תמיכה נלהבת בפעילות העמותה ובחשיבות הנושא. ברשת הגיעה התערוכה ל-500,000 חשיפות.

התערוכה המוצגת זו הפעם החמישית בישראל סוקרת הפרות זכויות אדם של הפסיכיאטריה לאורך ההיסטוריה, וכוללת מיצגי וידאו ומצגות על הקשר של פסיכיאטריה לתורת הגזע והשואה, לדיכוי גזעים ומיעוטים, שיתוף הפעולה עם תעשיית התרופות הפסיכיאטריות, טיפולים בכפייה, פגיעה באוכלוסיות חלשות, תיוג וסימום של ילדים ונוער ותופעות לואי של אלימות ופשיעה.

יהודה קורן, דובר העמותה, אמר כי התערוכה תחזור ותוצג בישראל עד שתחום בריאות הנפש יטוהר; עד שייפסקו הנהלים המזיקים והכפייתיים של הפסיכיאטריה, וזכויות האדם וכבודו יוחזרו למטופלים. בברכת שנה טובה
יהודה קורן
דובר עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
נייד:3350928 052





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה