תערוכה על התעללות בתחום בריאות הנפש הגיעה לירושלים

נובמבר 2017 - מעל 50,000 איש ביקרו בישראל עד היום בתערוכה התיעודית הנוקבת של "עמותת מגן לזכויות אנוש" אודות השפעתה של הפסיכיאטריה על כל תחום של חיינו.

חשיפת התעללות במטופלים על ידי קשירות גרמה לירידה משמעותית של 56% בקשירות. קשירות של מטופלים היא עינוי המנוגד לכל מהלך רפואי הגיוני ויש לחדול מפעולה זו לאלתר

לפסיכיאטריה מסורת של שיטות טיפול וריפוי שנויות במחלוקת, ביניהן מתן תרופות הגורמות לתופעות לוואי קשות, מתן נזעי חשמל (שוק חשמלי), קשירות של מטופלים והפרות זכויות אדם אחרות. אין זה סוד שהטיפולים הפסיכיאטריים מזיקים מטבעם, ואין זה מקרה שאנשים רבים חוששים באופן טבעי מטיפולים פסיכיאטריים, ומתרעמים כאשר מציעים להם טיפול פסיכיאטרי לפני שהוצעו טיפולים מתונים יותר.

בתערוכה, שהתארחה במתחם התחנה בירושלים, מוצגים בין היתר 20 לוחות תצוגה גדולים ותשעה מסכי וידיאו המקרינים סביב השעון סרטונים הממחישים את ההיבטים ההרסניים השונים של הפסיכיאטריה.

התערוכה מראה כיצד הפסיכיאטריה משפיעה על חיינו הפרטיים, בתי הספר, הצבא, וגם על רופא המשפחה. "ההיסטוריה מלמדת שאלה שמתנגדים לפסיכיאטריה ונאבקים למען רפורמה בתחום תויגו כ'משוגעים' בעצמם על ידי הפסיכיאטריה". כך אמר בטקס הפתיחה דר' עמרם דולב, מרצה לפסיכולוגיה בדימוס מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הקומיקאית יעל קפיטולניק, שנשאה דברים גם היא, סיפרה כיצד "במקום לרפא את אחותי, המערכת הפסיכיאטרית הפכה אותה לקורבן חולה במשך הרבה שנים". בין אלפי המבקרים בתערוכה היו אנשים מהתחום הטיפולי, מורים, בעלי מקצועות חופשיים והורים רבים.

ניתן לצפות בסרטים התיעודיים שהארגון העולמי הפיק באתר העמותה:
 http://www.cchr-israel.org.il/videos.html

אלה חלק מתגובות המבקרים:

מורה מירושלים אמר "אני חושב שאין לפסיכיאטריה כלים לשקם הפרעות פסיכיאטריות, לאחר צפייה בתערוכה של עמותת מגן [לזכויות אנוש] הבנתי שצריך להביא את האבחונים והפתרונות למצב שאפשר יהיה לשקם נפגעי נפש ולא להרוס את גופם ונשמתם."

מתמחה ברפואה סינית אמר: "סיימתי עכשיו תואר ברפואה סינית - שאלתי את עצמי איך הפסיכיאטרים יודעים מה יש בנפשם של המטופלים כשהם רושמים סמים פסיכיאטרים, בזמן שהם אפילו לא יודעים אילו מחלות אמיתיות מסתתרות מאחורי התופעות שמראים המטופלים שלהם. תמיד הייתי נגד סימום ילדים ב"ריטלין" ודומיו אך בעקבות הצפייה במיצגי התערוכה, כעסתי אף יותר."

מורה שביקר בתערוכה ציין שתמיד ידע שהמון כסף זורם לפסיכיאטריה והוסיף "זה ממש לא לרווחת נפגעי הנפש, לאחר שראיתי את התערוכה רגשותיי לגבי פסיכיאטריה התחזקו." עמותת מגן לזכויות אנוש קיבלה עד היום פניות מאלפי מקרים של הפרות זכויות אדם בידי פסיכיאטרים בישראל. הסיפורים המזעזעים כוללים קשירות, ילדים שנמצאים על 10-12 תרופות שונות ביום מגיל 3, תופעות לוואי שאינן מדווחות, תיוגים חסרי אחריות שניתנים אחרי איבחון של דקות והתעללות מינית במטופלים, בין השאר. העמותה שלחה ב-17 שנים האחרונות אלפי מכתבי תלונה למשרד הבריאות, נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ראש שירותי בריאות הנפש, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, שר הבריאות, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, היועמ"ש לממשלה ולמשרד הבריאות, מנהל האגף לרישוי מקצועות רפואיים ועוד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה