מחקר ענק: ריטלין בהיריון מגביר הסיכון למומי לב בעובר

מחקר ענק: ריטלין בהיריון מגביר הסיכון למומי לב בעובר , ד"ר איתי גל ,  08.01.18 , ynet

חוקרים שבדקו מידע מלמעלה מ-1.8 מיליון לידות בארה"ב, מצאו סיכון מוגבר למומי לב בעוברים בקרב נשים שנטלו ריטלין או קונצרטה בשליש הראשון של ההיריון. החוקרת הראשית: "אף שמדובר בסיכון קטן, כדאי לשקול את כדאיות השימוש בתרופה בתחילת ההיריון"

נשים בהריון שנוטלות תרופות להפרעות קשב נמצאות בסיכון מוגבר למומי לב בעובר, כך מגלה מחקר חדש רחב היקף שכלל מאות אלפי נשים. המחקר פורסם בכתב העת JAMA Psychiatry.

החוקרים בדקו מידע שהגיע מלמעלה מ-1.8 מיליון לידות בארה"ב, בהן 2,072 נשים שנטלו את התרופה מתילפנידייט להפרעות קשב וריכוז (ריטלין, קונצרטה או דייטרנה), ו-5,571 נשים שנטלו את התרופה אדראל ממשפחת האמפטמינים, במהלך הטרימסטר הראשון.

הממצאים הראו כי בקרב ילדים שאימותיהם לא נטלו תרופות להפרעות קשב וריכוז בהיריון, 35 מכל 1,000 תינוקות לקו במומי לב. מנגד, אצל ילדים שאימותיהם נטלו תרופות כמו ריטלין, 46 תינוקות על כל אלף לקו במומי לב.

"לשקול את הסיכון הפוטנציאלי"


מעיבוד הממצאים עלה כי נשים שנטלו מתילפנידייט היו בסיכון גבוה ב-11% ללדת תינוק הסובל ממום כלשהו, ובסיכון גבוה ב-28% ללדת תינוק הסובל ממומי לב, בהשוואה לנשים שאינן נוטלות תרופות להפרעות קשב וריכוז. מנגד, לא נמצא סיכון מוגבר למומי לב או למומים כלשהם בעובר אצל אלה שנטלו את התרופה אדראל, גם היא לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

מחקר ענק: ריטלין בהיריון מגביר הסיכון למומי לב בעובר , ד"ר איתי גל ,  08.01.18 , ynet

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה