הקשר הנסתר בין הרופאים וחברות התרופות

"המקור": הקשר הנסתר בין הרופאים וחברות התרופות, 11/01/2018
רביב דרוקר, "המקור" , ערוץ 10

חברות התרופות מעסיקות סוכנות שיוצרות קשר עם רופאים ומשווקות להם את התרופות שהחולים יקבלו במרשמים. פעמים רבות הן עושות את זה באמצעות מתנות והטבות פסולות • תחקיר
נציגות של חברות התרופות הנקראות תועמלניות מציפות את הרופאים בביקורים. הן מסתובבות במחלקות וגם לוקחות זמן ביקור יקר. בחיזור בלתי נלאה הכולל מתנות והטבות שיכולות להגיע גם לסכומים גבוהים. הן קושרות בין חברת התרופות לרופא המחלק את המרשמים לחולים.
אחת מהסוכנות האלו תיעדה את עבודתה במשך תקופה ארוכה. "ככל שהשנים עברו ונחשפתי ליותר ויותר דברים, זה התחיל לצרום לי. התחלתי ממש לפתח אנטי לזה", היא מספרת.
באחד המקרים שתועדו הוקלט רופא המתאר כנס שאליו הוא רוצה להגיע. "זה וואחד נסיעה", אומר הרופא, "אני אומר לעצמי - אם אני לא עושה את זה עכשיו אז מתי אני אעשה זה?" התועמלנית משיבה: "כן אה? זה כאילו לשלב את זה עם טיול כבר". ואז אומר הרופא: "אם תהיו נחמדים ותעזרו לי אז...".
"זה פסול", אומר ד"ר חזי לוי, מנכ"ל בית החולים ברזילי באשקלון, "זה ברור מה זה ה'אז'".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה