"קשרו אותי למשך 24 שעות ברציפות, ללא אוכל ושתייה וללא יכולת להתפנות"

אדם בשנות ה-40 לחייו הגיש קובלנה כנגד 2 מרכזים פסיכיאטרים במרכז הארץ

בשנת 2009 התנסה ר' בסם ה-"נייס-גאי", בעקבותיו החל לשמוע קולות. מאחר ולא חלפו הקולות הוא הוסיף להתלונן על כך, והוריו ייעצו לו לפנות לפסיכיאטר. ר' פנה לפסיכיאטר אשר אבחן כי הוא לוקה בסכיזופרניה ורשם לו זיפרקסה. הטיפול לא הועיל והופסק.

בעל הדירה בה גר רצה להוציא את ר' מהדירה. הוא הגיע לדירה, נכנס לחדרו ונגע בו פיזית. בתגובה ר' עיקם לו את היד וזרק אותו על הרצפה. בעקבות המאורע בעל הדירה הגיש נגדו תלונה במשטרה.

ר' זומן לבית המשפט ושם קיבל חודשיים אשפוז בכפיה.

במרכז הפסיכיאטרי קשרו אותו ל 24 שעות, ללא אוכל ושתייה ובלי אפשרות להתפנות. במהלך אותה יממה אחד הפסיכיאטרים במרכז הועיל בטובו לבוא לבדוק אותו פעם אחת ויחידה. הוא נתן לו זריקה בלי להגיד לו מה יש בה וכשהוא כמובן לא מסוגל להתנגד מאחר והוא קשור. מאז הוא נכנס להלם ולא היה מודע למה שקורה איתו - לא הצליח לזהות אפילו אם הוא רעב... עד היום הוא לא יודע מה הוזרק לו. הצוות לא הסתובב עם תגים אז זה הקשה עליו לזהות מי זה מי.

בגלל שהתנגד להיכנס לחדר לקשירה האח המעורב במקרה התנפל עליו, חנק אותו, נענע לו את הגרגרת, מה שיצר אצלו תחושה של מחנק, חום, וזרמים במח ושיעולים שלא נפסקו עד היום.

ר' לא התלונן באותו הזמן מאחר וסומם עד למצב שלא היה מודע למי הוא ומה קורה סביבו ולא היה מסוגל להתלונן.

יהודה קורן, דובר העמותה אומר כי חייב להתקיים פיקוח חיצוני על המתרחש במוסדות הפסיכיאטריים בארץ. קשה לעכל כמה סבל נפשי עובר אדם שמגיע לאשפוז במטרה להשיבו למוטב בשעה שאדם שמגדיר עצמו רופא, וממונה על בריאותו הגופנית והנפשית מאפשר לו לחוות, בשם העזרה, סימום עם תופעות לוואי קשות, התעלמות מקיומו, הפרת זכויותיו האישיות, יחס משפיל וענישה. הדרך היחידה להפחית התאכזרות כלפי מטופלים היא פיקוח חיצוני על היחס לחולים, שאינו תלוי בהנהלת המוסד.

למידע נוסף,
יהודה קורן,
דובר עמותת "מגן לזכויות אנוש"
yodak10@gmail.com
052-3350928
עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה